LEŻENIE NA BRZUCHU PO PORODZIE - OD CZEGO ZACZĄĆ I JAKIE PRZYNOSI KORZYŚCI?

Zaktualizowano: 19 kwi


Przez kilka miesięcy ciąży, kiedy Twój brzuch ciągle rósł, leżenie na brzuchu było niemożliwe. Po porodzie większość kobiet unika dotykania brzucha oraz okolic blizny po cesarskim cięciu


KIEDY PO PORODZIE, MOŻESZ POŁOŻYĆ SIĘ PO RAZ PIERWSZY NA BRZUCHU?🦭

W trzeciej dobie po porodzie naturalnym oraz sześć dni po cesarskim cięciu możesz kłaść się na brzuchu.


JAKIE KORZYŚCI DAJE LEŻENIE NA BRZUCHU PO PORODZIE?

⭐️ przyśpiesza obkurczanie macicy,

⭐️ aktywacja mięśni brzucha,

⭐️ rozluźni odcinek lędźwiowy kręgosłupa, który w trakcie połogu daje bolesne objawy spowodowane złą pozycją podczas karmienia czy noszenia dziecka,

⭐️ przesuwa trzewia w stronę do kręgosłupa oraz klatki piersiowej, przez co pobudzone zostaje trawienie,

⭐️ odciąża mięśnie dna miednicy,

⭐️ odciąża miednicę oraz kręgosłup, który w trakcie ciąży był w pozycji lordozy lędźwiowej,

⭐️ wspomaga głębokie oddychanie, które jest niezbędne do regulacji ciśnienia pomiędzy jamą brzucha a klatką piersiową,

⭐️ wspomaga proces regeneracji blizny po cesarskim cięciu.


JAK POWINNO WYGLĄDAĆ LEŻENIE NA BRZUCHU PO PORODZIE:

- połóż się na brzuchu, ułóż 🗞 koc/poduszkę pomiędzy pępkiem a spojeniem łonowym,

- podczas leżenia wykonaj serię ćwiczeń oddechowych 🌬,

- leż codziennie przez 10-30 minut⏰,

- w przypadku nawału lub obrzmiałych piersi 🍊🍊, zanim się położysz nakarm dziecko 🍼, jeśli to nie pomoże połóż pod nie mały, miękki ręczniczek🧻,

- w przypadku pojawienia się dyskomfortu lub bólu przerwij leżenie i zgłoś się do fizjoterapeutki uroginekologicznej👩🏼‍⚕️.


PODSUMOWANIE:

Jak widzicie, warto i należy kłaść się na brzuchu zarówno po porodzie naturalnym jak i po cesarskim cięciu. Niesie to za sobą sporo korzyści i pomaga szybciej się regenerować po porodzie.


Pozdrawiamy Gabinet Kasia Dźwigała - Masaż i Fizjoterapia

mgr Kasia Kwiatkowska (Dźwigała) - fizjoterapeutka uroginekologiczna

64 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie